یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

آقاجان،، بیا، که عُمرِ منِ خاکسار می‌گذرد

آقاجان،، بیا، که عُمرِ منِ خاکسار می‌گذرد

مُدام مُنتظرم، روزگار می‌گذرد

بیا، که جانِ من از آرزوی دیدارت

به لب رسید و غمِ دل فَگار می‌گذرد

بیا به لُطف، ز جانِ به لب رسیده بپرس

که از جهان ز غَمت، زار زار می‌گذرد

بر آن شکسته دلی رحم کن ز روی کَرَم

که ناامید زِ دَرگاه یار می گذرد

من اَر چه دورم از دَرگهت دلم هر دَم

بر آستانِ دَرَت چندبار می‌گذرد

فرج مولاصلوات

اللهم سَلِّم و تَمِّم

قصه‌های زندگانی امام زمان(عج) قسمت دوم

قصه‌های زندگانی امام زمان(عج)

قسمت دوم

کمی دیگر راه پیمودیم که ناگاه خودم را در صحن مـقــدس و در کنار کفشداری دیدم! در حالی که پیش از آن، هیچ کوچه و بازاری به چشمم نخورده بود.

داخل ایوان شدیم، از سمت شرقی، از سوی پایین پا. ایشان در رواق مطهر، درنگ نکرد و‌اذن دخول هم نخواند!

داخل شد و‌ دم در حرم ایستاد. سپس خطاب به من گفت:

«زیارت بخوان! » گفتم: من نمی‌توانم بخوانم،

گفت:

«می‌خواهی برایت بخوانم؟» گفتم: آری.

صدایش بسیار گرم و‌گیرا و دلنشین بود:

«أأدخل یا اللّه...السلام علیک یا رسول الله السلام‌علیک یا امیرالمومنین...»

به همین گونه به دیگر امامان سلام‌ دادیم تا این‌که شنیدم: «السلام علیک یا ابا محمد الحسن العسکری»

_آیا امام زمان خودت را می شناسی؟

گفتم:

_آری، آقا. ایشان را می‌شناسم.

گفت:

_پس به امام‌ زمان خویش هم‌ درود بفرست.

گفتم:

_السلام‌ علیک یا حجة الله، یا صاحب الزمان.

دیدم‌ لبخندی زیبا و‌ نمکین بر لبانش نقش بست و پاسخ داد:

_علیک السلام و رحمت الله و برکاته!

آنگاه داخل حرم‌ شدیم، ضریح مبارک را بوسه زدیم.

فرمود: «زیارت بخوان» گفتم: خواندن نمی‌دانم! فرمود: «می‌گویی کدام زیارت را بخوانم؟» پاسخ دادم: هر کدام که بهتر است.

فرمود: «زیارت امین الله» سپس همین‌ زیارت را‌ از آغاز تا فرجام خواند.‌ در این هنگام چراغ‌های حرم‌ را روشن کردند. شمع‌ها هم‌ روشن بودند، اما من نور ویژه‌ای همچون نور خورشید درخشان را می‌دیدم! نوری که همه‌ی چراغ‌ها و‌شمع‌های حرم در برابر آن همانند نور شمعی در برابر آفتاب بود! با این همه، من همچنان غافل بودم، به گونه‌ای که این نشانه‌ها را نمی‌فهمیدم.

باری، پس از زیارت پایین پا، در سمت بالاسر و درِ شرقی ایستاد و‌ زیارت وارث خواند. مغرب که شد و مؤذن‌ها بانگ‌ برداشتند. به من فرمود:

«نماز بخوان! به جماعت بپیوند»

آنگاه به مسجد پشت حرم‌ رفتیم. در آنجا نماز جماعت برپا بود. در سمت راست امام جماعت و در کنار وی به نماز ایستاد. اما نمازش را فرادا خواند. من نیز به صف اوّل پیوستم.

اما همین‌که نمازم را تمام کردم، هیچ اثری از وی نیافتم! از مسجد بیرون آمدم در حرم‌‌ به جست‌وجو پرداختم، همه جا را کاویدم، اما دیگر او را ندیدم! مرا بگو‌ که تازه می‌خواستم، شب او را مهمان کنم.

یک‌باره مثل کسی که از خواب پریده باشد، نشانه‌ها و اشاره‌های او را به یاد آوردم و‌ با خودم گفتم:

_راستی او‌‌ که بود؟! من که وی را پیشتر ندیده بودم؛ اما او مرا به نام‌ خواند و چندین نشانه، نشانم داد! افسوس که دامنش را به آسانی رها کردم! افسوس!

#روایت_انتظار : رابطه اشتیاق ما به امام زمان و اخلاص در بندگی

#روایت_انتظار

رابطه اشتیاق ما به امام زمان و اخلاص در بندگی

در طلب و جستجوی هر چه هستیم آن خواسته، تمام ارزش و وجود ما خواهد بود

امام عسکری علیه‌السلام به امام مهدی ارواحنافداه فرمودند:

و اعْلَمْ أَنَّ قُلُوبَ أَهْلِ الطَّاعَةِ وَ الْإِخْلَاصِ نَزَعَ إِلَیْکَ مِثْلَ الطَّیْرِ إِلَى أَوْکَارِهَا

بدان، همان گونه که پرنده به سوی لانه‌اش می‌رود، دل‌های اهل طاعت و اخلاص به سوی تو کنده می‌شود.

کمال الدین، ج۲، ص۴۴۴

میزان اشتیاق ما به حضرت ولی عصر ارواحنافداه ، نشان دهنده میزان مطیع بودن و خالص بودن ما در عرصه بندگی است.

کسی که نسبت به امام زمان ارواحنافداه اشتیاق ندارد، اعمالش طاعت محسوب نشده و عبادات خالصانه‌ای ندارد.

بزرگترین وظیفه ی منتظران

https://s6.uupload.ir/files/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_4fkz.jpg

بزرگترین وظیفه ی منتظران

بزرگترین وظیفه ی منتظران امام زمان (عج) این است که از لحاظ معنوی و عملی و پیوندهای دینی با مومنین و همچنین برای پنجه در افکندن با زورگویان خود را آماده کنند.

مقام معظم رهبری،

آیا ظهور نزدیک است؟

آیا ظهور نزدیک است؟

قریب ۱۱۸٠ سال از غیبت کبرای آخرین امام ما می گذرد، که پس از ۶۹ سال غیبت صغری که احکام دینی توسط نواب اربعه یعنی چهار نفر از علمای همان زمان به نمایندگی از آقا به مردم ابلاغ می شد، مردم عادی دیگه آقا را ندیدند و ایشان تا کنون که بیش از یک هزار سال می گذرد همچنان پشت پرده هستند.

سوال: آیا ایشان تا کنون ازدواج نکردند؟

 مگه ممکنه که سنت رسول خدا را ترک کرده باشند؟

اگه ازدواج کردند خود عمر طولانی به امر خدا دارند، زن که عمر طولانی که ندارد، پس از فوت زن اول تا کنون حداقل باید ۲٠ همسر دیگر اختیار کرده باشد، این همسران کجایی بودند و چه شخصیتی داشتند کجا دفن هستند؟

ایشان چند فرزند دارن و فرزندان کجا زندگی می کنند؟

و دهها سوآل دیگر که لازم است این پرسش های ذهن خلاق جوانان و شبهه ها توسط افراد متفکر و محقق مثل جنابان حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یا استاد رحیم پور ازغدی و...دیگران برای نسل پرسشگر تبیین کنند، چون اساس دانایی پرسش است.

علما می گویند: خیلی از علائم ظهور محقق شده و ظهور با توجه به تحولات جهانی خیلی نزدیک است، باید هرچه زودتر تکلیف خودمون رو با خودمون روشن کنیم، ببینیم اگه حضرت ظهور کند ما در کجای کاریم در جبهه حق یا باطل؟

 امام صادق (ع) فرمود: ایمان خود را قبل از ظهور تکمیل کنید، چون در لحظات ظهور ایمانها به سختی مورد امتحان و ابتلاء قرار می گیرند ( کافی ج ۶، ص۳۷۰).

خدایا! هر چه زودتر دیده ما را به جمال آن غایب اجباری که به دلیل جور زمانه غایبش کردی روشن بفرما و الان که قریب چند صد میلیون انسان مسلمان شیعه منتظر و طرفدارش هستند، جهت برقراری عدل و قسط بر ما حاکم بگردان و سید علی رهبر مخلص ما هم معاونش در امور کشورداری نگهدار.... آمین یا رب العالمین.

محمود مقدسی (فرهنگی)»