یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

یا صاحب الزمان! بین ما دل شکستگانی که در پشت مرزهای بسته مانده ایم و....

http://uupload.ir/files/34lk_%DB%8C%D8%A7_%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8_%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86.jpg

یا صاحب الزمان!

بین ما دل شکستگانی که در پشت مرزهای بسته مانده ایم و زواری که از شهرهای مختلف عراق به سوی حرم سیدالشهداء علیهم السلام روانه شده اند یک حس مشترک وجود دارد و آن خستگی از زندگی بی امام زمان علیه السلام و شوق وصال شماست...

الهی عظم البلاء...

مسأله_انتظار حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شبیه کدام امام یا پیامبران الهی می‌باشند؟

مسأله_انتظار

حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شبیه کدام امام یا پیامبران الهی می‌باشند؟

دربارۀ شباهت‌های امام با پیامبران الهی، روایت‌های فراوانی داریم که به بعضی از آن‌ها اشاره می کنیم:

امام سجاد(علیه‌السلام) فرموده است:

در قائم ما چند سنت از پیامبران است. آن سنتی که از آدم و حضرت نوح(علیه‌السلام)دارد، طول عمر است و از ابراهیم(علیه‌السلام) پنهان بودن ولادتش و دوری گزیدن وی از مردم، و از موسی(علیه‌السلام)غیبت از مردم، و از عیسی(علیه‌السلام) اختلافی که مردم دربارۀ او دارند و از ایوب(علیه‌السلام) گشایش بعد از گرفتاری، و از محمد(صلى الله علیه و آله) قیام با شمشیر. 

از امام باقر(علیه‌السلام) چنین روایت شده است: قائم آل‌محمد(صلى الله علیه و آله) پنج شباهت با پیغمبران دارد: شباهتی که به یوسف (علیه‌السلام) دارد، غیبت و پنهانی او از خواص و عموم مردم و برادرانش است، و شباهتی که با موسی(علیه‌السلام) دارد، غیبت طولانی و مخفی بودن ماجرای ولادتش است، و شباهت وی به عیسی(علیه‌السلام)،اختلافی است که مردم دربارۀ او دارند؛ زیرا جماعتی گفتند او متولد نشده و عده‌ای گفتند او مرده و گروهی گفتند او را کشته‌اند، و شباهتی که به جدش محمد(صلى الله علیه و آله) دارد، قیام با شمشیر و کشتن دشمنان خدا و رسول و ستمگران است و وی به وسیلۀ شمشیر و وحشتی که در دل‌ها پدید می‌آید، یاری می‌شود. 

البته در روایات بسیاری آمده که حضرت از نظر چهره و اخلاق، شبیه‌ترین مردم به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وسلم) است. از امام عسکری(علیه‌السلام) چنین روایت شده است: او از جهت خَلق و خُلق شبیه‌ترین مردم به رسول خداست. 

بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۸۵ و ۳۲۲.

کمال‌الدین، ص۳۲۲.

مسجد مقدس جمکران:

jamkaran_ir

هنوزم انتظارو انتظار است

http://uupload.ir/files/eojl_%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B2%D9%85.jpg

هنوزم انتظارو انتظار است

هنوزم دل به سینه بی قرار است

هنوزم خواب میبینم به شبها

همان مردی که بر اسبی سوار است

همان مردی که جمعه آید روزی

و این پایان خوب انتظار است

اللهم عجل لولیک الفرج

کرامات آقا #امام_زمان عج در راه مانده

کرامات آقا #امام_زمان عج

در راه مانده

حجت الاسلام و المسلمین آقای سید جواد علم الهدی، در مکه، در جلسه

ای به تقاضای آقای ری شهری فرمود:

در گذشته، به طور معمول، چهار- پنج نفری به جدّه می آمدیم و چون کاروانی وجود نداشت، صبر می کردیم که تعدادمان به سی، چهل نفر برسد تا کامیونی را اجاره کنیم و به جحفه برویم. در سفری میان سال های 35 تا 40، با گروهی حرکت کردیم و شب هنگام به «رابغ» رسیدیم و از آنجا به طرف جحفه حرکت کردیم.

راننده ادعا می کرد که راه را بلد است. جاده ها خاکی بود، احساس کردیم که به طور غیر متعارف جلو می رود، پس از قدری که رفت، یک مرتبه ایستاد و با رنگ پریده گفت: راه را گم کرده ایم!

تعدادی از مسافران خواب و تعدادی هم بیدار بودند. چاره ای جز اینکه به حضرت ولی عصر (عج) متوسل شویم، نداشتیم. هیچ چراغ و نشانی جز ستاره ها پیدا نبود. وقتی همگی سه مرتبه تکرار کردیم: «یا صاحب الزمان ادرکنی» جوان عربی را دیدیم که از رکاب ماشین بالا آمد و گفت: «انا دلیلکم» و ماشین حرکت کرد، پس از چند دقیقه که تپه ها را دور زد، ما را به مقصد رساند و به مجرد رسیدن، که چند ماشین باری هم به آنجا رسیده بودند، از ماشین پیاده و غایب شد.

برکات سرزمین وحی ، ص 99

اَلَّلهُمـّ_عجِّل_‌لِوَلیِڪَ‌_الفَرَج