یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

جمعه ام را ندبه ی جان می کنم

جمعه ام را ندبه ی جان می کنم

 دیده ام را خیس باران می کنم

چشم خود را هر مکانی، یوسفا!

بین راه مصر و کنعان می کنم

 صیف و پاییز و بهارانم یکی است

 بی تو، در چشمم زمستان می کنم

در خیالم روز و شب در مقدمت

کوچه ی دل را چراغان می کنم

چون که جرمم حائل ما و شماست

 توبه از کل گناهان می کنم

این بود عهدم که دیگر هر چه را

 امر فرمایی بکن، آن می کنم

 در تمام فصل سرد انتظار

 جان خود را گرم قرآن می کنم

 میل نفسانی، هوسهای دنی

 جمله را مذبوح ایمان می کنم

 با ندایت: یا لثارات الحسین

 یاد یاران و شهیدان می کنم

 بهر همواری راهت، هر قدم

 در ره پیر جماران می کنم

 بعد از آن خورشید جاویدم کنون

 طاعت از یار خراسان می کنم.

یکی ازوظایف منتظران

  یکی ازوظایف منتظرانخاشع بودن وتواضع داشتن نسبت به امام زمان(عج)می باشد(اللهم انی اتقرب الیک بقلب خاضع والی ببدن خاشع نالی الائمه الراشدین بفوادمتواضع)خداتیامن بادلی خاضع به درگاه توتقرب میجویم وبسوی ولی تو بادلی خاشع وفروتن روی می آورم یعنی بایدتمام اعضاءبدنت رادرراه برپاکردن امرمولایت بکارببری درحالی که به کوچکی ونیازخود دربرابرایشان اقرارمی کنی

بی تو اینجا همه در حبس ابد تبعیدند

بی تو اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سالها، هجری و شمسی، همه بیخورشیدند
از همان لحظه که از چشم یقین افتادند
چشمهای نگران آینهی تردیدند
نشد از سایهی خود هم بگریزند دمی
هر چه بیهوده به گرد خودشان چرخیدند
چون به جز سایه ندیدند کسی در پی خود
همه از دیدن تنهایی خود ترسیدند
غرق دریای تو بودند ولی ماهیوار
باز هم نام و نشان تو ز هم پرسیدند
در پی دوست همه جای جهان را گشتند
کس ندیدند در آیینه به خود خندیدند
سیر تقویم جلالی به جمال تو خوش است
فصلها را همه با فاصلهات سنجیدند
تو بیایی همهی ثانیهها، ساعتها
از همین روز، همین لحظه، همین دم عیدند
"
قیصر امین پور

یکی دیگر از وظایف

یکی دیگر از وظایف این است که پیوسته منتظر آن حضرت باشیم وهرلحظه خودرا برای آن واقعه عظیم وبی مانندآماده سازیم خداوندمتعال درقرآن خاقت انسان راعبادت میداندوپیامبردرحدیثی معنای آین آیه شریف رابیان میفرماید(برترین عبادت انتظار فرج است)

ازوظایف هرشیعه

ازوظایف هرشیعه خیرخواهی برای امام زمان است رسول اکرم می فرماید کسی که جانش را به خیرخواهی امام زمانش به زحمت انداخته رادرملا اعلی همنشین ماخواهدبودخیرخواهی یعنی اینکه مادرهمه امر واعمال ونیت هایمان خیرامام زمان خودرا نیز درنظربگیریم