یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

برشی از کتاب:

http://uupload.ir/files/dx3w_%D8%A8%D8%B1%D8%B4%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8.jpg

برشی از کتاب:

از اخبار بسیار استفاده می‌شود که برای امام حسین علیه‌السلام و حاملین اسرار، مسلم بوده است که محل شهادت،زمین کربلاست و بایست حسین علیه‌السلام به عراق بروند.در این صورت چرا ابی عبدالله علیه السلام بر عکس مقصد خود به مکه رفت و این راه دور و دراز را پیمود با آن که از خود مدینه راه کوبیده ای برای عراق وجود داشته است و نزدیک‌تر هم بوده،سر این مسافرت این است که :

۱- چون اخبار شهادت ابی عبدالله علیه السلام در سرزمین عراق کم و بیش مشهود بوده است،.در سر راه مدینه به عراق مراقبت هایی وجود داشته است که به آسانی مسافرت بدان ممکن نبوده و شاید سر این که مسلم بن عقیل پس از مأموریت دلیل گرفت و از بیراهه رفت و راه را گم کرد همین باشد.

۲- شهادت امام در روز عاشورا مقدر بود، از تاریخ حرکت او به مکه تا عاشورا ماه‌ها فاصله بود و اقامت او در مدینه میسر نبود و برای صرف وقت این مدت را به مکه مسافرت کرد.

۳- چون مکه از تاریخ حرکت حسین علیه السلام که اواخر رجب بود،کم کم محل اجتماع حجاج و مسلمانان اقطار بعیده‌ی اسلامی می‌شد و باید امام به همه‌ی مردم و همه‌ی مسلمانان،مقاصد خویش را بفهماند و دعوت اصلاحی خود را تبلیغ کند و با وضع کنترلی که بنی امیه فراهم کرده بودند، این مفصود جز درمکه و در موسم حج میسر نبود.امام به مکه مسافرت کرد و تا هشتم ذیحجه که همه‌ی مسافرین اطراف در آن جا جمع آوری می‌شوند در آن جا ماند،تا دعوت اصلاحی خود را به همه‌ی مردم برساند و به همه اتمام حجت کند.

۴- برای آن حضرت،اصحاب معینی بودند که در طول مدت باید از اطراف و اکناف عالم اسلامی و گوشه و کنار جمع آوری شوند و مسافرت امام حسین علیه السلام تا مکه و از مکه تا کربلا برای جمع آوری این اصحاب مخصوص بوده است و بر کناری نالایقان.

در کربلا چه گذشت؟ ترجمه نفس المهموم شیخ عباس قمی به قلم محمد باقر کمره ای

معرفی_کتاب_ویژه_محرم

لینک خرید: yon.ir/0cXI4

مسجد مقدس جمکران:

Jamkaran_ir

گفتم ڪه خدایا مرا مرادی بفرست

http://uupload.ir/files/h7cx_%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85.jpg

گفتم ڪه خدایا مرا مرادی بفرست

طوفان زده ام راه نجاتے بفرست

فرمود ڪه با زمزمه یا مهدی

نذر گل نرگس صلواتے بفرست

به امید ظهور ماه منیر خاندان رسول الله (ص)

امام صادق(ع):

http://uupload.ir/files/5q70_%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D9%86.jpg

امام صادق(ع):شما شیعیان اگر دعا برای تعجیل فرج را انجام دهید، خداوند قطعاً فرج وگشایش ما را میرساند و اگر انجام ندهید وبی تفاوت بمانید این امر به نهایت خود میرسد (تفسیر عیّاشی، ج۲، ص۱۵۵)

سپاه ایران

sepahiran313

صاحب عزای ماه محرم، نیامدی

http://uupload.ir/files/1zrb_%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8_%D8%B9%D8%B2%D8%A7%DB%8C.jpg

صاحب عزای ماه محرم، نیامدی

یک عمر انتظار کشیدم، نیامدی

أیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاء

اللهم_عجل_لولیک_الفرج

aqr_ir

قیام مهدوی، امتداد اهداف عاشورای حسینی

http://uupload.ir/files/h5c4_%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%85.jpg

قیام مهدوی، امتداد اهداف عاشورای حسینی

عاشورا و مهدویت، پیوندی عمیق با هم دارند. قیام جهانی مهدی موعود(عج)، مکمل حرکت اصلاحی امام حسین(ع) در نهضت عاشورا است. در احادیث، دعای ندبه، زیارت‌ عاشورا‌ و زیارت‌ ناحیه‌ی مقدسه به این رابطه‌ی ناگسستنی اشاره‌ شده‌ است‌.

اما این ارتباط تعالی بخش چه ابعادی دارد؟

goo.gl/LPvNnX

زمان تقریبی مطالعه ۶ دقیقه

TebyanOnline