یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

#روایت_انتظار امام صادق علیه‌السلام:

#روایت_انتظار

امام صادق علیه‌السلام:

کسی که در حال انتظار فرج امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه جان دهد، به منزله کسی است که در راه خدا با شمشیرش جهاد کرده است.

المحاسن، ج ۱، ص ۱۷۴

مسجد مقدس جمکران:

@jamkaran_ir

برگزاری ستاد تسهیلات زائرین استان قم جهت برنامه‌ریزی ایام نوروز و نیمه شعبان سال ۱۴۰۰

https://uupload.ir/files/kfae_%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg

برگزاری ستاد تسهیلات زائرین استان قم جهت برنامه‌ریزی ایام نوروز و نیمه شعبان سال ۱۴۰۰ با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران، استاندار، مدیران مسجد و دستگاه‌های اجرایی استان قم در مسجد امام علی علیه السلام میعاد منتظران

مسجد مقدس جمکران

#روایت_انتظار امام حسن عسکری علیه‌السلام:

#روایت_انتظار

امام حسن عسکری علیه‌السلام:

مثَل او در این امت، مَثَل حضرت خضر علیه‌السلام و ذوالقرنین است؛ آن‌چنان از دیده‌ها غایب می‌شود که فردی در آن دوران از هلاکت رهایی نمی‌یابد، جز فردی که خداوند وی را بر اعتقاد به امامت او، ثابت و استوار نگه دارد.

کمال‌الدین، ج ۲، ص ۳۸۴

مسجد مقدس جمکران:

توسل به امام زمان در سختی ها

توسل به امام زمان در سختی ها

مرحوم علامه مجلسی نقل میکند: فردی به نام "ابوالوفای شیرازی" در زمان حکومت ابی علی الیاس زندانی و تهدید به قتل شد. ایشان متوسل به حضرات اهل بیت میشود. شب در عالم رؤیا، پیامبر اکرم را زیارت میکند.حضرت میفرمایند:

اگر کارد به استخوان رسید و شمشیر به گردنت رسید، یوسف زهرای اطهر، فرزندم را صدا بزن و بگو:

 "یا مولای یا صاحبَ الزَّمان اَنا مُستَغیثٌ بکَ"

"الغَوثَ اَدرِکنی".

(مهدی جان؛من به تو پناهنده شدم. به فریادم برس؛ یا غوث حقیقی؛ به فریادم برس...).

 ابوالوفا میگوید: من این جملات را در عالم رؤیا گفتم و از خواب پریدم. یک وقت دیدم مامورین ابی علی الیاس آمدند و ما را پیش او بردند. وی گفت: به چه کسی متوسل شدی؟ گفتم: "به منجی عالم بشریت, به فریاد درماندگان و بیچارگان"

سپس معلوم شد در خواب به ابی علی الیاس گفته بودند: "اگر دوست ما را رها نکنی نابودت می کنیم و حکومتت را بهم می ریزیم...". بعد مبلغی پول و هدایا به ابوالوفا داد و آزادش کرد.

بحارالانوار جلد۵۳ ص۶۷۸

Be_Sooye_Zohoor

حدیث_انتظار ارشاد (۳۶۴) از امام صادق علیه السلام: هنگامی‌که قائم قیام کند...

حدیث_انتظار

ارشاد (۳۶۴) از امام صادق علیه السلام: هنگامی‌که قائم قیام کند به عدالت حکم خواهد کرد. ستم در روزگار او رخت برخواهد بست. راه‌ها ایمن خواهد شد و زمین برکات خود را آشکار خواهد ساخت. او حق هر کسی را به او باز خواهد گردانید و پیروان هیچ دینی نخواهند بود مگر آنکه اسلام آورند و به ایمان اعتراف نمایند، آیا نشنیده‌ای که خداوند سبحان می‌فرماید: وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ طَوْعًا وَکَرْهًا وَإِلَیْهِ یُرْجَعُونَ. (آل عمران آیه ۸۳)

او به حکم داود و حضرت محمد سلام الله علیهما میان مردم قضاوت خواهد کرد. در آن زمان است که زمین گنج‌ها و برکاتش را خواهد نمایاند و کسی از شما جایی برای صدقه و انفاق نخواهد یافت، زیرا همه مومنان بی نیاز خواهند بود.

در ادامه فرموند: حکومت ما آخرین حکومت‌هاست و تمام خاندان‌هایی که به حکومت می‌رسند پیش از ما خواهند بود، تا مبادا وقتی روش حکمرانی ما را ببینند بگویند: اگر ما نیز حکومت می‌کردیم به مانند ایشان رفتار می‌نمودیم، این همان فرموده خداوند است: و العاقبة للمتّقین و فرجام [نیک] برای پرهیزکاران است. (اعراف آیه ۱۲۸)

 فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی عجل الله تعالی فرجه ص ۳۳۹

مسجد مقدس جمکران: