یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

تلنگر: تا‌زمانی‌که همنشینِ گناه باشیم

http://uupload.ir/files/i8j2_%D8%AA%D8%A7%E2%80%8C%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg

تلنگر

تا‌زمانی‌که

همنشینِ گناه باشیم

همنشینِ امام‌ِزمان نخواهیم‌بود

تازمانی‌که

گرفتارِ نَفس باشیم

هم‌نَفَسِ امام‌ِزمان نخواهیم بود.

Be_Sooye_Zohoor

حدیث_انتظار در عصری که امام خویش را نمی بینیم، چگونه از او بهره مند شویم و....

حدیث_انتظار

در عصری که امام خویش را نمی بینیم، چگونه از او بهره مند شویم و زندگی را بر اساس سبکی که او می پسندد، سامان دهیم؟ پاسخ این پرسش را امام زمان عجل الله تعالی فرجه برای اسحاق بن یعقوب نوشتند: «أمّا وَجهُ الاِنتفاعِ بِی فی غَیبَتی فَکَالاِنتِفاعِ بِالشَّمسِ إذا غَیَّبَها عَنِ الأبصارِ السَّحابُ»

چگونگى بهره مندى از وجود من در دوران غیبتم، همچون بهره اى است که از خورشید مى برند، آن گاه که ابر آن را از دیدگان نهان مى کند. (بحار الأنوار ، ج ۵۲ ، ص ۹۲) در این روایت، وجود امام به خورشید و غیبت آن حضرت به وقوع خورشید در پس ابر تشبیه شده است.

بهره‌مندی موجودات از خورشید، به تابش مستقیم آن منحصر نیست تا پوشیده شدنش به وسیله ابر مانع آن باشد. برکات وجود مبارک امام عصر عجل الله تعالی فرجه نیز بسیار فراتر از آن است که غیبت ظاهری آن انسان کامل، انسانها را از فیض او بی بهره سازد.

مسجد مقدس جمکران:

Jamkaran_ir

روایت_انتظار حضرت امام علی علیه السلام:

روایت_انتظار

حضرت امام علی علیه السلام:

فلا یَتْرُکُ عَبْدا مُسْلِما اِلاَّ اشْتَراهُ وَ اَعْتَقَهُ وَلاغارِما اِلاّ قَضى دَیْنَهُ وَ لا مَظْلِمَةَ لاَِحَدٍ مِنَ النّاسِ اِلاّ رَدَّها وَ لا یُقْتَلُ قَتیلٌ اِلاّ قَضى عَنْهُ دَیْنَهُ وَ اَلْحَقَ عِیالَهُ فىالْعَطاءِ.

هیچ برده مسلمانى باقى نمى‌ماند مگر آنکه مهدى علیه السلام او را خریده و آزاد مى‌سازد و بدهکارى نیست مگر آنکه وام او را بپردازد. ستمى بر کسى نمی‌رود مگر آنکه داد او را بستاند. کسى کشته نمی‌شود مگر اینکه قرض او ادا می‌کند و خانواده‌اش را تحت پوشش کمک‌هاى خویش قرار می‌دهد.

الامام المهدى، ص ۶۳۱.

مسجد مقدس جمکران:

Jamkaran_ir