یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

ازوظایف منتظران دعوت مردم به آنحضرت

ازوظایف منتظران دعوت مردم به آنحضرت می باشد همانا عالمی که به مردم معارف دینشان را بیاموزد وآنان رابه امامشان دعوت کنداز70 عابدبرتراست دعوت مردم به حضرت چهار راه دارد دعوت به وسیله حکمت علمی (وجوب معرفت) دعوت بوسیله حکمت علمی (مواظبت ومراقبت دعوت کننده) دعوت باموعظه نیکو(
نصیحت وهشداروامربه معروف ونهی ازمنکر)دعوت بامناظره به نیکوترین وجه (بوسیله قرآن)

ازوظایف منتظران

ازوظایف منتظران دادخواهی وعرض حاجت خدمت حضرت حجت(عج)می باشدچنانچه درزیارت جامعه آمده:فارمن تمشک بکم وامن من لجاالیکم هرکس به شما تمسک جویدرستگارشودهرکه به شماپناه بیاورد درامان باشدعرضه داشتن زبان وزمان خاصی نداردبلکه آنچه مهم است اصلاح دل وتوجه کامل وتوبه واعتقادراسخ می باشد

مناجات با امام زمان (عج) زمزمه

مناجات با امام زمان (عج)

زمزمه

ای دلبرم من دل به گیسوی تو بستم

ای عمر من عمری سر راهت نشستم

محراب من ابـروی تویا بن الزهرا

ای قبــله من  روی تویا بن الزهرا

ای شـام قدرم موی تویا بن الزهرا

از دیده خون افشاندهام یا بن الزهرا

چشم انتظارت مـاندهام یا بن الزهرا

هر جمعه ندبه خواندهام یا بن الزهرا

******

کی میشود از خاک پایت بوسه گیرم

کی میشود دورت بـگـــردم و بمیرم

من دیده بر راه توام یا بن الزهرا

من عبـد درگاه توام یا بن الزهرا

محو رخ مـــاه توام یا بن الزهرا

روی تو بـاشد قمرم یا بن الزهرا

خال تو بـاشد حجرم یا بن الزهرا

ناز تو با جان میخرم یا بن الزهرا

******

مادر به زیر تازیانه زد صـدایت

بین در و دیوار خانه زد صدایت

زمزمه میگوید بیایا بن الزهرا

علقمه میگوید بیایا بن الزهرا

فاطمه میگوید بیایا بن الزهرا

هر خوشــه میگوید بیایا بن الزهرا

بی تـوشـه میگوید بیایا بن الزهرا

شش گوشه میگوید بیایا بن الزهرا

******

ای آبروی روی زشت من کجــایی

ای چشم تو باغ بهشت من کجایی

هر نــاله میگوید بیایا بن الزهرا

هر لالـه  میگوید بیایا بن الزهرا

سه ساله میگوید بیایا بن الزهرا

پروانه  میگوید بیـایا بن الزهرا

ویرانه  میگوید بیـایا بن الزهرا

دردانه  میگوید بیـایا بن الزهرا

 

ازوظایف شیعیان مرابطه کردن باامام عصرعج الله می باشد

ازوظایف شیعیان مرابطه کردن باامام عصرعج الله می باشد یعنی مومن بایدخود را به رشته ولایت امام ببندد ومرتبط سازد و به پیروی حضرت ملتزم سازد این گونه مرابطه برهمه افراد واجب عینی است ونیابت درآن نیست واین یکی از ارکان ایمان است وخداوند بدون آن هیچ عملی پذیرفته نمی شود

از وظایف هر شیعه

از وظایف هر شیعه شاد بودن در شادی اهلبیت(ع)و محزون بودن در ایام حزن و اندوه اهلبیت(ع) است.گریه بر امام حسین(ع)نوعی تسلیت وتعزیت دادن بر امام زمان(عج)است که از حقوق مسلم امام بر شیعیان است.اللهم صل على محمد و آل محمد و عجل فرجهم