یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

دشتِ آخرِ شب منتظران...

دشتِ آخرِ شب منتظران...

در روایات آمده است کسی که با وضو به رختخواب می رود ثواب شخصی را می برد که تا صبح مشغول شب زنده داری و عبادات بوده است

وضو گرفتن یکی از آن عبادات است که اثرش طولانی و زمانش بسیار کم است، یعنی شاید عمل وضو گرفتن بیشتر از سه دقیقه طول نکشد اما در عین حال ثواب مستمر و پر برکتی برایت به همراه خواهد داشت.

برنامه ی شب هایت را طوری تنظیم کن که آخرین کارت وضو گرفتن باشد، پریشانی های ذهنت با این عمل از بین می رود و آرامشی خدایی تمام وجودت را فرا می گیرد،

این ثواب غیر قابل شمارش را تقدیم کن به امام زمانت، که آن جوانمرد بدهکارت نخواهد ماند ..

یک دقیقه با امام زمان ارواحنافداه صحبت کنیم..

(که اذن الله و عین الله امام زمان ارواحنافداه و تفسیر معنایی سمیع الدعا بودن است)...

دشتِ آخرِ شبت را کنار بگذار برای امام زمانت....

وضو روزی را زیاد میکند و بالاترین روزی، رزق معنوی و بالاترین معنویت توجه قلبی به حجت خداست.....

امام زمان علیه السلام چه ذکری را برای توسل به خودشان به شیعیان یاد دادند ؟

امام زمان علیه السلام چه ذکری را برای توسل به خودشان به شیعیان یاد دادند ؟

آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود فرمودند:

یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«عج» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر»کرده بود، در حالیکه یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است.

آن حضرت به او فرموده بودند:

علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است، بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«عج»توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو:

«یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».

آن عالم نقل می‌کند: وقتی حضرت فرمودند:«ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوری کردم، امام زمان«عج» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این عالم، اکنون من هستم.

یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبر اکرم «ص» یا سایر حضرات معصومین «ع» بشود، فیض الهی به واسطه وجود مقدّس امام زمان به بندگان می‌رسد

 

پرسش و پاسخ مهدوی سوال: آیا دعای «الهی عظم البلاء و برح الخفاء» را در قنوت می توان خواند؟

پرسش و پاسخ مهدوی

سوال: آیا دعای «الهی عظم البلاء و برح الخفاء» را در قنوت می توان خواند؟

پاسخ:

مقام معظم رهبری: خواندن دعای مذکور تا جایی که مخاطب خداست اشکال ندارد ولی مابقی که مخاطب غیر خدا می باشد جایز نیست و باعث بطلان نماز می شود. [1]

آیت الله مکارم: احتیاط آن است که ترک شود. [2]

آیت الله فاضل: خواندن دعای الهی عظم البلاء از جهت آنکه در آخر دعا اشاره به پیامبر اسلام و امام علی دارد و خطاب به خداوند نیست جایز نیست.

البته دعاهایی که ذکر خداوند و خطاب به خداوند باشد در قنوت صحیح است. [3]

آیت الله شبیری زنجانی: خواندن آن بخش از این دعا که خطاب به امیر المؤمنین و امام زمان صلوات الله علیهما است، در نماز جایز نیست و موجب بطلان نماز است. [4]

منابع:

[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: bkPgjw9zcqo.

[2]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم، کد رهگیری: 9510180154.

[3]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9503105.

[4]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 37314

فتنه آخر‌الزّمان

https://s6.uupload.ir/files/%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87_3is.jpg

فتنه آخر‌الزّمان

قالَ رَسُولُ‌اللّهِ صَلَّى‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِه:

«لَا تَکرَهُوا الفِتنَةَ فِی آخِرِ الزَّمَانِ؛ فَإنَّهَا تُبِیرُ المُنَافِقِینَ.»

نگران فتنه و آزمایش در آخرالزّمان نباشید؛ چراکه منافقان را نابود می‌کند.

میزان‌الحکمه، ج 9، ص 40.

دعای امام کاظم علیه السلام برای ظهور در تعقیب نماز عصر

دعای امام کاظم علیه السلام برای ظهور در تعقیب نماز عصر

متاسفانه این تعقیب نماز عصر در مفاتیح الجنان نیامده است

از تعقیبات مهمّ بعد از نماز عصر، اقتدا به مولایمان حضرت #موسى_بن_جعفر امام کاظم علیه السّلام در دعا براى مولایمان حضرت مهدىّ علیه السّلام است

یحیى بن فضل نوفلى میگوید: در بغداد، بعد از فراغت حضرت ابى الحسن موسى بن جعفر علیه السّلام از نماز عصر، به خدمت آن بزرگوار وارد شدم، و دیدم که دستهاى خویش را به سوى آسمان بلند نموده است، و شنیدم که مى فرمود:

أَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، اَلْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْباطِنُ ، وَأَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، إِلَیْکَ زِیادَةُ الْأَشْیاءِ وَنُقْصانُها ، وَأَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، خَلَقْتَ الْخَلْقَ بِغَیْرِ مَعُونَةٍ مِنْ غَیْرِکَ ، وَلا حاجَةٍ إِلَیْهِمْ ، أَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، مِنْکَ الْمَشِیَّةُ وَ إِلَیْکَ الْبَدْءُ. أَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، قَبْلَ الْقَبْلِ وَخالِقُ الْقَبْلِ ، أَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، بَعْدَ الْبَعْدِ وَخالِقُ الْبَعْدِ ، أَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، تَمْحُو ما تَشاءُ وَتُثْبِتُ وَعِنْدَکَ اُمُّ الْکِتابِ .أَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، غایَةُ کُلِّ شَیْءٍ وَوارِثُهُ ، أَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، لایَعْزُبُ عَنْکَ الدَّقیقُ وَلَا الْجَلیلُ ، أَنْتَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ ، لایَخْفی عَلَیْکَ اللُّغاتُ ، وَلاتَتَشابَهُ عَلَیْکَ الْأَصْواتُ .کُلَّ یَوْمٍ أَنْتَ فی شَأْنٍ ، لایَشْغَلُکَ شَأْنٌ عَنْ شَأْنٍ ، عالِمُ الْغَیْبِ وَأَخْفی ، دَیَّانُ الدّینِ ، مُدَبِّرُ الْاُمُورِ ، باعِثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ ، مُحْیِ الْعِظامِ وَهِیَ رَمیمٌ .أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْمَکْنُونِ الْمَخْزُونِ ، اَلْحَیِّ الْقَیُّومِ ، اَلَّذی لایَخیبُ مَنْ سَأَلَکَ بِهِ ، أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ ، وَأَنْ تُعَجِّلَ فَرَجَ الْمُنْتَقِمِ لَکَ مِنْ أَعْدائِکَ ، وَأَنْجِزْ لَهُ ما وَعَدْتَهُ ، یا ذَا الْجَلالِ وَالْإِکْرامِ