یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

امام زمان علیه السلام چه ذکری را برای توسل به خودشان به شیعیان یاد دادند ؟

امام زمان علیه السلام چه ذکری را برای توسل به خودشان به شیعیان یاد دادند ؟

آیت الله مظاهری در درس اخلاق خود فرمودند:

یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«عج» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر»کرده بود، در حالیکه یاد گرفتن علوم غریبه حرام است و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش نیز حرام است.

آن حضرت به او فرموده بودند:

علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است، بعد فرموده بودند: به پنج تن و امام زمان«عج»توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو:

«یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی».

آن عالم نقل می‌کند: وقتی حضرت فرمودند:«ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوری کردم، امام زمان«عج» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطه فیض این عالم، اکنون من هستم.

یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبر اکرم «ص» یا سایر حضرات معصومین «ع» بشود، فیض الهی به واسطه وجود مقدّس امام زمان به بندگان می‌رسد

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.