یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

امام مهدی علیه السلام در روایات

امام مهدی علیه السلام در روایات

در مورد موضوع امام مهدی علیه السلام روایات بسیاری در اختیار ماست به طوری که در مورد تمام مراحل زندگی حضرت از تولد تا حکومت جهانی روایت وجود دارد و برخی از این احادیث  مُتَواتِر است یعنی انقدر زیاد از اهل سنت و شیعه نقل شده که اطمینان به وجود امده که کاملا درست است.همه ی معصومان روایاتی در مورد امام مهدی علیه السلام  دارند و ما از هریک از این بزرگان روایتی نقل میکنیم و بقیه را در محل و موضوع خود بیان خواهیم کرد.

پیامبر اکرم (ص) : خوشا به حال آنکه مهدی علیه السلام را ببیند و خوشا به حال آنکه او را دوست بدارد و خوشا به حال آنکه امامت او را باور داشته باشد

بحارالانوار. ج52. ص 309

امام علی علیه السلام : منتظر فرج (آل محمد ص) باشید و ناامید نگردید. به راستی که محبوبترین کارها نزد خداوند بزرگ , انتظار فرج است.

همان کتاب ص 123

در لوح حضرت زهرا سلام الله علیها آمده است : ... سپس به خاطر رحمت بر جهانیان سلسله ی اوصیاء را به وجود فرزند امام حسن عسکری علیه السلام  تکمیل کرد; کسی که کمال موسی و شکوه عیسی و صبر ایوب را داراست...

کمال الدین , ج1, باب 38, ص 569

امام حسن مجتبی علیه السلام , پس از بیان برخی از مشکلات زمان بعد از رسول خدا ص فرمود : خداوند در آخرالزمان مردی را برمی انگیزد ... و او را بوسیله ی فرشتگان خود پشتیبانی میکند و یارانش را حفظ میکند... و اورا بر تمامی ساکنان زمین چیره می سازد ... او زمین را از عدالت و روشنایی و دلیل آشکار پر می سازد... خوشا به حال آنکه روزگار او را ببیند و سخن او را بشنود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.