یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف): برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که آن فرج و گشایش شماست.

امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف): برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که آن فرج و گشایش شماست.

#دعای_فرج

بسم الله الرحمن الرحیم

إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ

آیت الله بهجت:آیا امام‌ زمان (عج) صدای ما رو میشنوند؟

آیا امام‌ زمان (عج) صدای ما رو میشنوند؟

آیت الله بهجت:

بین دهان تا گوش شما ڪمتر از یڪ وجب است،  قبل از اینڪه حرف از دهان خودتان به گوش خودتان برسد، به گوش حضرت رسیده است.

او نزدیک است، درد و دل‌ها را می‌شنود.

با او حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید.

 در زمان حضرت امام هادی(ع) شخصی نامه‌ای نوشت از یکی از شهرهای دور.

نامه‌ای نوشت ڪه آقا من دور از شما هستم. گاهی حاجاتی دارم، مشڪلاتی دارم،

به هر حال چه کنم؟

 حضرت در جواب ایشان نوشتند:

«إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک»

لبت را حرڪت بده، حرف بزن، بگو.

ما از شما دور نیستیم

تاحالا شده با امام زمانت درد و دل ڪرده باشی؟:)

مسأله_انتظار نقش زنان در حکومت حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه چیست؟

مسأله_انتظار

نقش زنان در حکومت حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه چیست؟

همان‌گونه که زنان در انقلاب پیامبر نقش بزرگی داشتند و همواره در طول تاریخ اسلام و امامان معصوم، به شکل‌های گوناگون امام زمان خود را یاری می‌کردند، در انقلاب حضرت مهدی «عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف» هم نقش زنان، بسیار مهم است، زیرا آن‌ها نیمی از پیکر جامعه هستند.

بنابراین می‌توانند در عرصه‌های مختلف جهادی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یار و یاور امام زمان خود باشند. به‌ویژه در عرصۀ فرهنگی، زنانِ بافرهنگ و فرهیخته، می‌توانند با مشکل نادانی مبارزه کنند، معارف اسلامی را به همگان تعلیم دهند. امام باقر «علیه‌السلام» فرمود:

در زمان امام مهدی «عجل‌ الله‌ تعالی فرجه‌ الشریف» به شما حکمت و (دانش) داده می‌شود، تا آن‌جا که زن در درون خانه‌اش مطابق کتاب خدا و سنت پیامبر «صلی‌ الله‌ علیه‌ و آله‌» قضاوت می‌کند. [۱]

در عرصه اجتماعی نیز می‌توانند با حفظ شئونات اسلامی در محیط‌های مختلف، به کار و فعالیت اجتماعی بپردازند. هیچ دلیلی نداریم که گفته باشد زنان در حکومت امام زمان «عجل‌ الله‌ تعالی فرجه‌ الشریف» در حاشیه هستند یا این‌که تنها در عرصه‌ای خاص حضور دارند؛ بلکه زنان با حفظ کرامت انسانی و الهی خود در محیط‌های مختلف فعالیت خواهند داشت.

در بعضی روایات به این مطلب تصریح شده است که تعدادی از یاران حضرت زن هستند. ازجمله در روایتی آمده: سیزده نفر از زنان برجستۀ گذشته که از دنیا رفته‌اند، در زمان حضرت به دنیا بازگشته، حضرت را یاری می‌کنند.  [۲] حتی نام آن‌ها نیز ذکر شده است.

در روایت دیگری، ضمن ذکر ۳۱۳ نفر یاران اصلی امام زمان «عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف»، بیان می‌کند که پنجاه نفر زن نیز در میان آنان است. [۳][۴]

 ۱. الغیبة، نعمانی، ص ۲۳۹.

۲. دلائل الامامة، ص ۴۸۴.

۳. بحارالانوار، ج ۲، ص ۲۲۳، ح ۸۶.

۴. برای اطلاع بیش‌تر در این زمینه نک: نقش زنان در دولت مهدی؛ چشم‌اندازی به حکومت مهدی، ص ۶۸.

مسجد مقدس جمکران:

Jamkaran_ir

ندبه امام صادق (ع) بر دوران حضرت مهدی (ع) و شک‌هایى که از جهت طول غیبت در دل‌های مومنان پیدا مى‌شود

ندبه امام صادق (ع) بر دوران حضرت مهدی (ع) و شک‌هایى که از جهت طول غیبت در دل‌های مومنان پیدا مى‌شود

حضرت آیت الله العظمی صافی در کتاب فروغ ولایت در دعای ندبه آورده است:

سُدیر صیرفى مى‌گوید: من و مُفضّل بن عمر و ابوبصیر و ابان بن تغلب به محضر آقایمان حضرت صادق(ع) شرفیاب شدیم. دیدیم حضرت بر روى خاک نشسته و لباسى که از مو بافته شده و طوق‌دار و بى‌گریبان بود، پوشیده است و مانند فرزند مرده جگرسوخته گریه مى‌کند. آثار حزن و اندوه از گونه و رخسارش آشکار، و اشک کاسه چشم‌هایش را پر کرده بود و مى‌فرمود:

«سَیِّدِی! غَیْبَتُکَ نَفَتْ رُقَادِی، وَضَیَّقَتْ عَلَیَّ مِهَادِی، وَابْتَزَّتْ مِنِّی رَاحَةَ فُؤَادِی. سَیِّدِی! غَیْبَتُکَ أَوْصَلَتْ مُصَابِی بِفَجَائِعِ الْأَبَدِ، وَفَقْدُ الْوَاحِدِ بَعْدَ الْوَاحِدِ یَفْنِی الْجَمْعَ وَالْعَدَدَ، فَمَا أُحِسُّ بِدَمْعَةٍ تَرْقَأُ مِنْ عَیْنِی وَأَنِینٍ یَفْتُرُ مِنْ صَدْرِی عَنْ دَوَارِجِ الرَّزَایَا وَسَوَالِفِ الْبَلَایَا إِلَّا مَثَّلَ بِعَیْنِی عَنْ غَوَابِرَ أَعْظَمِهَا وَأَفْظَعِهَا وَبَوَاقِیَ أَشَدِّهَا وَأَنْکَرِهَا، وَنَوَائِبَ مَخْلُوطَةٍ بِغَضَبِکَ، وَنَوَازِلَ مَعْجُونَةٍ بِسَخَطِکَ»؛

«اى آقاى من! غیبت (دورى) تو خوابم را گرفته و خوابگاهم را بر من تنگ کرده و آرامش و راحت

دلم را ربوده است. آقاى من! غیبت تو مصیبتم را به مصیبت‌هاى دردناک ابدى پیوسته، و از دست‌دادن یکى پس از دیگرى، جمع و عدد را فانى مى‌سازد. پس احساس نمى‌کنم به اشکى که در چشمم خشک مى‌گردد و ناله‌اى که در سینه‌ام آرام مى‌گیرد، مگر آنکه مصائب بزرگ‌تر و دل‌خراش‌تر و پیشامدهاى سخت‌تر و ناشناخته‌تر در برابر دیده‌ام مجسّم مى‌شود».

سدیر گفت: عقل از سر ما پرید و دل‌هاى ما از غم و اندوه این پیشامد هولناک و حادثه خطرناک پاره شد، و گمان کردیم از اتّفاق ناگوار کوبنده‌اى این‌چنین گریان و سوگوار است، یا از روزگار به او مصیبتى رسیده است.

عرض کردیم: خدا دیدگانت را نگریاند اى پسر خیرالورى! از چه پیشامدى این‌گونه گریانى و از دیده اشک مى‌بارى؟ چه حالى روى داده که این‌گونه سوگوارى؟

 

حضرت چنان آه عمیقى کشید که ناراحتى‌اش از آن افزون شد، و فرمود: «واى بر شما، بامداد امروز در کتاب «جَفر» نگاه کردم و آن کتابى است که علم مرگ‌ها و بلاها و آنچه واقع شده و تا روز قیامت واقع مى‌شود، در آن مندرج است و خداى، محمّد(ص) و امامان بعد از او را به آن اختصاص داده است و تأمّل کردم در موضوع ولادت غایب

ما و غیبت و طول عمر او و گرفتارى‌هاى مؤمنان در آن زمان، و شک‌هایى که از جهت طول غیبت در دل‌هایشان پیدا مى‌شود، و اینکه بیشتر آنها از دین برگردند و رشته اسلام را از گردن بردارند (تا آخر حدیث که طولانى و مفصل است و مشتمل است بر دلیل بر طول عمر آن حضرت و اینکه خداوند متعال نسبت به حضرت قائم(ع) سه برنامه را که در مورد سه پیغمبر جارى شده اجرا فرموده است)».

این متن ادامه دارد

https://fa.shafaqna.com/news/1093681/

خبرگزاری بین المللی شفقنا

ما چه کردیم؛ از دیدن حجت خدا محروم شدیم.

ما چه کردیم؛

از دیدن حجت خدا محروم شدیم.

چه کردیم از زیارت ها محروم شدیم.

چه کردیم مریضی سراغمان آمده است.

چه کردیم دیگر نمیتوانیم بهم حتی دست دهیم چه برسد به اینکه مصافحه و روی هم را ببوسیم و همدیگر را در آغوش بکشیم.

چه کردیم پدر از فرزند و مادر

از فرزند و فرزند از والدینش با فاصله سلام و احوالپرسی میکند و فیض و لیاقت دست بوسی والدین را از دست دادیم و از ما گرفتن.

چه کردیم از هیات ها و نماز جماعت ها محروم شدیم.

چه کردیم به دیدار یکدیگر و صله رحم هم نمیتوانیم برویم.

چه کردیم به ملاقات بیمار نمیتوانیم برویم.

چه کردیم نه مجالس مهمانی،نه ترحیم و نه تشیع جنازه مسلمان و شیعه نمیتوانیم برویم.

چه کردیم حتی از کسب و کارهایمان دور شدیم.

چه کردیم حتی در این شرایط بحرانی احتکار میکنیم و و به هم رحم نمیکنیم.

آخر الزمان است نمیدانم، ولیکن این نشانه های خوبی نیست و تمامش ریشه در اعمال ما دارد.

خدایا بحق حجت و اولیاء ات

از ما بگذر ، ما پذیرفتیم اشتباه کردیم و نفهمیدیم،الهی لا تادبنی بعقوبتک.

خدایا با ما چه میکنی و چه خواهی کرد، ما اسیران خفته در شهوات و غضبها،شک و شرک، نفاق و دو رویی و هزاران معاصی شناخته و ناشناخته

اسیریم و در قفس خودساخته محبوسیم، نجاتمان ده بحق این ماه پر فیض.

بحق بی بی دو عالم حضرت زینب سلام الله علیها

بحق مادر علمدار بی بی ام البنین سلام الله علیها

بحق حضرت محسن علیه السلام

و بحق مردان پاک و مومنین غریب و مظلومت.

شهدا با عزت ماندن و من با ذلت رفتم، رفتم سراغ نفس و تمایلات نفسانی.

الهی الحقنی بنورک الابهج فاکون لک عارفا و عن سواک منحرفا.

اللهم عجل لولیک الفرج ...

[علی ایمانی]