حضرت مهدی(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) فرمودند:
«اگر شیعیان ما -که خداوند آنها را در راه پیروی از خود موفّقشان دارد-، دلهایشان در وفا به پیمانى که با ما دارند، یکپارچه بود، از فیض ملاقات ما محروم نشده و سعادت دیدار با معرفتشان با ما زودتر فراهم میشد، این دیدار به تأخیر نمیافتد، مگر برای اخبار ناخوشآیندى که از آنان به ما میرسد...».[۱]
از این حدیث شریف نکاتی استفاده میشود:
1 این جملات، قسمتی از نامهای است که از ناحیه مقدّس امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) برای شیخ مفید(ره) فرستاده شده است. حضرت در این نامه، بعد از سفارشهای لازم به شیخ مفید و دستورهایی به شیعیان، به امر مهمّی که سبب غیبت ایشان شده است، اشاره میکنند. حضرت، نبود #صفا و #یکدلی را سبب غیبت خود میشمرند.
تاریخ نشان داده است که تا مردم نخواهند و تلاش نکنند، حق بر جای خویش قرار نمیگیرد و حکومت به دست اهلش نمیرسد.
تجربه امام علی(علیهالسلام)، امام حسن(علیهالسلام) و امام حسین(علیهالسلام)، دلیل آشکاری بر این مطلب است؛ لذا سعى و کوشش در توبه و تضرّع به درگاه الهى، و نیز انجام اعمال شایسته میتواند در تسریع ارتباط با امام زمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) و ظهور آنحضرت مؤثر باشد.
2 خداوند متعال از شیعیان عهد و پیمان گرفته که از امامان پیروی کنند و این پیروی سبب تشرّف به لقای امام زمان خواهد بود.
حفظ و تقویت پیوند قلبى با امام عصر(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) و تجدید دایمى عهد و پیمان با آنحضرت یکى از وظایف مهمى است که هر شیعه منتظر در عصر غیبت بر عهده دارد. بدین معنا که یک منتظر واقعى حضرت حجت با وجود غیبت ظاهرى آن حجت الهى هرگز نباید احساس کند که در جامعه رها و بیمسئولیت رها شده و هیچ تکلیفى نسبت به دین و نیز امام و مقتداى خود ندارد.
3درباره مراد از عهد و پیمانی که در این روایت بدان اشاره شده، چند توضیح ارائه شده است که تقریباً در یک راستا و با تعبیرهای مختلف میباشند:
همان عهد و پیمان الهی که در قرآن[۲] نیز بدان اشاره شده است.
استقامت و پایبند بودن بر خطّ و مسیر اسلام ناب بدون هیچ انحراف.[۳]
یاری رساندن به امام مهدی(عجلاللهتعالیفرجهالشریف) از راه ایمان و عمل صالح.[۴]
[۱]. طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، محقق، خرسان، محمد باقر، ج 2، ص 499، مشهد، نشر مرتضی، چاپ اول، 1403ق.
[۲]. نک: معنای «عهد الله» و «میثاق» در قرآن، 43197.
[۳]. قزوینى، محمدکاظم، الإمام المهدی(عج) من المهد الى الظهور، ص 300 – 301، قم، دار الانصار، چاپ اول، 1427ق.
[۴]. اصفهانى، محمد تقى، وظیفة الأنام فی زمن غیبة الإمام(عج)، ص 76، بیجا، دلیلنا، چاپ چهارم، 1429ق.
نام و یاد حضرت مهدی علیه السلام مایه آرامش حضرت زهرا سلام الله علیها
یاد حضرت مهدی (عج) تسلای حضرت زهرا (س) بود
در روایت است که پیامبر (ص) در بستر مرگ بودند که حضرت زهرا(س) وارد شدند. حال پدر را که دیدند، شروع به گریه کردند.
کمکم صدای زهرا (س) بلند شد. پیامبر(ص) سرشان را بلند کردند و علت را سؤال کردند.
حضرت زهرا(س) عرض کردند: از تباهی و ضایع شدن دین و عترت، بعد از شما میترسم. اینجا بود که او را دلداری دادند به اینکه مهدی امت از نسل تو ظهور میکند و ریشه ضلالت و گمراهی را میکند.
#جمعه_های_دلتنگی
ای مـظـهـر خـدای جـهـان - مـقـتـدا- بیا
ای خـتـم هـشـت و چـار ولی خدا بیا
خـلـق جـهـان نـشـسـته به راه تو منتظر
شـد تـار، ز انتظار رخت دیده ها بیا
یـعـقـوب روزگـار ز هـجــر تــو پـیر شد
ای یـوسـف امـیـد بـه مـصـر وفا بیا
افـسـرده شـد ز سـرزنـش دشـمـنان دلم
ای الـتـیـام بـخـش دل بــی دوا بــیـــا
مـا را ز تـیـر طـعــنـه اغـیــار وارهــان
مـردیـم ز انـتـظـار رخـت - منجیا بیا
کـشـتـی دیـن فـتـاده بـگـرداب اضـطراب
نـوح نـجـات خـلـق- تـوئـی ناخدا بیا
دیـدار تـسـت مـقـصـد عـشـاق دلـپـریـش
روشـنـگـر غـروب هـمه ماسوا بیا
ظلم و ستم به عرصه عالم ز حد گذشت
بـنـیـان گــذار کــاخ عـدالـت بـیا بیا
چـشـم جهان ز دوری روی تو شد سپـید
ای یــادگــار سـلـسـلـه انـبـیــا بــیــا
تـا کی بـه پـشـت پرده غیبت نهان شوی
ای پور عسکری،خلف مرتضی بیا
قـائـم مـقـام احـمـد مـرسـل ولـی عـصــر
ای از قـیـامـت تـو قـیـامـت بـپـا بـیـا
مردان و زنان آخرالزمانی
مردان و زنان آخرالزّمانی، دچار نوعی « #قحط_غیرت » میشوند تا جایی که در دفاع از کیان عفّت و نجابت خانوادههای خود دچار نوعی بیحسّی و بیمیلی میگردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار میدهند و حتّی به بیعفّتیها و خودفروشی ایشان رضایت میدهند.
(به شما چه ربطی داره کی چی میپوشه و آزادی و انتخاب و اینجور صحبتا!)
مرد از همسرش #انحرافات جنسی را میبیند و اعتراضی نمیکند. از آنچه از طریق خودفروشی به دست میآورد، میگیرد و میخورد. اگر انحراف سراسر وجودش را فرا گیرد، اعتراض نمیکند، به آنچه انجام میشود و در حقّش گفته میشود، گوش نمیدهد. پس چنین فردی دیوث است (که بیگانگان را بر همسر خود وارد میکند).
إلزام الناصب، ص 195
ارتباط فاطمیه و مهدویت (۶)
فاطمیه به تمام منتظران.......
یاد می دهد که وقتی دنیای مصیبت به تو روی می آورد و بین در و دیوار هستی،صدا بزنی یا مهدی...
آری مادر ما یاد می دهدکه برای دفاع از امام زمان خویش ، باید زخم بخوری ، باید پهلویت بشکند
باید به حریم خانه ات بی احترامی کنند ، باید با تمام وجود، با شمشیر و بدون شمشیر به قیام برخیزی..
باید به جایی برسی که بگویی ، من را بزنید و امام زمانم را نزنید...
زهرای مرضیه، آن روز در کوچه ها برای دفاع از امام زمانش لگدکوب شد و آماج تازیانه های دشمن قرار گرفت و به آن زخم شهید شد..
اما پیش خدای خویش شرمنده نیست که چرا مظلومیت امام زمان خود رادید و غافل بود
فاطمیه یعنی تمام دین، و ثمره ی عبادت ها و معرفت ها باید به نصرت حجت خدا منتهی شود.
امروز ، من و تو و همه انسانهایی که منتظر امام زمان خویش هستند ، باید از فاطمه (سلام الله علیها ) یاد بگیریم که چطور از امام زمان خویش دفاع کنیم و چطور خود را سپر کنیم تا تیر دشمنان به او نخورد.