یارب فرج امامان رابرسان
یارب فرج امامان رابرسان

یارب فرج امامان رابرسان

منتظر فرج باشید و ناامید نشوید.

منتظر فرج باشید و ناامید نشوید.

امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:

انْتَظَرُوا الْفَرَجَ وَ لَا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ فَإِنَّ أَحَبَّ الْأَعْمَالِ إِلَی اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ انْتِظَارُ الْفَرَجِ. وَ قَالَ علیه السلام: مُزَاوَلَةُ قَلْعِ الْجِبَالِ أَیْسَرُ مِنْ مُزَاوَلَةِ مُلْکٍ مُؤَجَّلٍ وَ اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَ اصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُها مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ لَا تُعَاجِلُوا الْأَمْرَ قَبْلَ بُلُوغِهِ فَتَنْدَمُوا وَ لَا یَطُولَنَّ عَلَیْکُمُ الْأَمَدُ فَتَقْسُوَ قُلُوبُکُمْ. وَ قَالَ علیه السلام: الْآخِذُ بِأَمْرِنَا مَعَنَا غَداً فِی حَظِیرَةِ الْقُدْسِ وَ الْمُنْتَظِرُ لِأَمْرِنَا کَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ.

منتظر فرج آل محمد(ص) باشید و از رحمت خداوند نومید مشوید، چرا که همانا بهترین اعمال در نزد خداوند عزّوجلّ، انتظار فرج است.

و هم فرمودند: تلاش و ممارست برای کندن کوه‌ها، آسان تر از تلاش برای بدست آوردن فرمانروایی و حکومتی است که وقتش هنوز باقی است.

از خداوند یارى بجویید و صبر و مقاومت کنید، چرا که زمین از آنِ خداوند است که آن را به هر یک از بندگانش که بخواهد به ارث مى‌گذارد و عاقبت به نفع پرهیزکاران است.(سلطنت و شوکت ابدی در نهایت به پرهیزگاران می رسد و آنها دولت و حاکمیت مستقر و لا زوال پیدا میکنند)

برای دمیدن ظهور قبل از رسیدن به زمان خودش؛ عجول و شتاب زده نباشید که پشیمان می‌شوید و مبادا زمان به ضرر شما طولانی شود که آنگاه قلبهایتان، قساوت پیدا میکند(چه بسا منظور این است که با اعمال صالح تعجیل در فرج را از خداوند بخواهید تا مبادا بخاطر طولانی شدن غیبت بواسطه اعمالتان، باعث قساوت قلوبتان بشوید و شاید منظور حضرت این باشد که اگر در مهلتی که خداوند با عقب انداختن عقوبت گناهانتان میدهد؛ توبه نکنید هر چه آن مهلت به درازا بکشد، بیشتر باعث قساوت قلبتان میشود)

و فرمود: کسی که پذیرای امر ماست فردا در حظیرة القدس (وادی مقدس بهشت) با ما خواهد بود، و کسی که منتظر امر ماست، همچون کسی است که در راه خدا در خون خود غلتیده باشد.

خصال شیخ صدوق ص ۶۱۶

نکته ای که در این حدیث است و باید در آن دقت وافر شود این است که مومن در عین حالی که نباید شتاب زدگی در انتظار فرج داشته باشد از همان طرف نباید بی خیال امر فرج باشد و تعجیل در ظهور را از خداوند درخواست نکند. فرض کنید صاحب باغی به شما بگوید این درختی که میوه میدهد را آبیاری کنید منتها باید صد روز صبر کنی تا میوه آن برسد لذا قبل از رسیدن به زمان خود مبادا عجول شوی و این میوه را بچینی که کال و نارس است و بهره ی خود را زائل میکنی.اما بعد از صد روز میتوانی این میوه را بچینی و اگر نچینی این میوه تا بیست روز بعد هم سالم باقی میماند ولی دیگر تو نسبت به آن دیگر بهره ای نداری و یا اگر بهره ای هم داشته باشی بی جهت بیست روز خود را از فیض خوردن آن محروم نمودی و خود را به مشقت انداختی.لذا با این تشبیه میشود گقت فرد عجول، ظهور را قبل از رسیدن به مرحله بالفعل آن میخواهد ولی فردی که تعجیل ظهور را میخواهد در حقیقت از خداوند میخواهد هر وقت زمان ظهور رسید این شایستگی را مردم جهان داشته باشند تا مثلا صد روز به صد و بیست روز منتهی نشود در حالی  که ظهور در همان صد روز اگر مردم جهان قابلیت داشته باشند میتواند رقم خورد.

اللّـهُمَّ اَرِنیِ الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ، وَ الْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ

سیمای"مهدی موعود" علیه السلام در قرآن

سیمای"مهدی موعود" علیه السلام در قرآن

سوره حدید آیه17: إعلَموا أنَّ اللّهَ یُحیِی الأرضَ بَعدَ مَوْتِها.

بدانید که البته خداوند، زمین را پس از مردن آن زنده خواهد کرد…

راوی می گوید: امام باقرالعلوم سلام الله علیه درباره این آیه شریفه فرمودند: یَعنی بِمَوتِها کُفرَ أهلِها وَ الکافِرُ مَیِّتٌ، فَیُحییها اللّهُ بِالقائِمِ فَیَعدِلُ فیها فَیُحیی الأرضَ وَ یُحیی أهلَها بَعدَ مَوْتِهِم.

منظور از مردنِ زمین، کفر ورزیدن اهل آن است و کافر مرده است، پس خداوند آن را به (ظهور) حضرت قائم (علیه السلام) زنده خواهد کرد که در زمین عدالت می نماید پس زمین را زنده می سازد و اهل آن را پس از مرگشان زنده می نماید.

تأویل الآیات الظاهرة، ص۶۶۳

تقویم شیعه ۱۵ شعبان ولادت حضرت بقیة اللَّه الاعظم صلوات اللَّه علیه

تقویم شیعه ۱۵ شعبان

ولادت حضرت بقیة اللَّه الاعظم صلوات اللَّه علیه

در سال 255 ه شب جمعه ولادت خاتم الاوصیاء منتقم آل محمّد صلّی اللَّه علیه و آله، آخرین امام بر حق و ولی مطلق خداوند حضرت بقیه اللَّه حجه بن الحسن عجل اللَّه تعالی فرجه الشریف واقع شده است.

 اصول کافی: ج ۱، ص ۴۳۱.

در این شب آب زمزم زیاد می‌شود به گونه‌ای که همه می‌توانند رؤیت کنند ولی اکنون روی آن پوشیده است.

خلاصه المنهج، ج۵، ص ۱۴۵ - ۲۴۶.

در این شب برات آزادی از آتش برای افراد زیادی نوشته می‌شود، و آن را «شب برات» و «شب مبارک» و «شب رحمت» گویند.

از امام باقر و امام صادق علیهماالسّلام روایت شده که فرمودند: وقتی شب نیمه شعبان شود، منادی از افق اعلی ندا می‌کند: «ای زائرین قبر حسین‌بن علی برگردید در حالی که گناهان شما آمرزیده شده و اجر شما با خدای شما و محمّد باشد». ولی کسی که استطاعت زیارت قبر امام حسین علیه السّلام را ندارد قبور مطهر ائمه دیگر را زیارت کند، و اگر این هم ممکن نیست با اشاره به طرف قبرشان سلام دهد.

فیض العلام: ص ۳۴۳

نام پدرشان حضرت ابومحمد حسن‌بن علی علیه السّلام، و نام مادرشان حضرت نرجس سلام اللَّه علیها است.

ارشاد: ج ۲، ص ۳۳۹

آسمان قم و مسجد جمکران امشب نور باران میشود

https://s2.uupload.ir/files/%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86_%D9%82%D9%85_57sr.jpg

آسمان قم و مسجد جمکران امشب نور باران میشود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اعلام کرد: همزمان با شب نیمه‌شعبان در چندین نقطه شهر قم، مراسم نورافشانی به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) انجام می‌شود.

  

ترافیک روان وسائل نقلیه در مسیرهای پیرامون مسجد مقدس جمکران

ترافیک روان وسائل نقلیه در مسیرهای پیرامون مسجد مقدس جمکران

با اجرای تمهیدات و اجرای طرح ویژه ترافیکی در هسته مرکزی شهر، حرم مطهر، مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) و پیرامون مسجد مقدس جمکران در حال حاضر علی‌رغم خیل عظیم حضور شیفتگان و مشتاقان حضرت ولی‌عصر(عج)، شاهد ترافیک روان در مسیرها هستیم.

حمل‌ونقل عمومی در مسیرهای اعلام شده در حال سرویس‌دهی بوده و ناوگان اتوبوس‌رانی نیز به‌صورت رایگان و با تمام توان نسبت به جابجایی زائرین و نمازگزاران فعال است.

از شهروندان درخواست می‌شود برای حضور در مجموعه برنامه‌ها و مراسم ولادت امام عصر(عج) در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) و مسجد مقدس جمکران از وسائل نقلیه شخصی استفاده نکنند.