مراسم مسجد مقدس جمکران در این هفته
سه شنبه (امروز)، ۱۶ دی ماه مراسم «توسل به حریم کبریا» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی و قرائت دعای پرفیض دعای توسل توسط مجتبی رمضانی برگزار می شود.
پنجشنبه، ۱۸ دی ماه نیز مراسم «کمیل عارفانه» با سخنرانی حجت الاسلام مبینی و زمزمه دعای کمیل با نوای حاج علی حبیب زاده برپا خواهد بود.
جمعه ۱۹ دی ماه نیز مراسم «ندبه انتظار» با سخنرانی حجت الاسلام تراشیون و ندبه خوانی حاج مصطفی سماواتی بدون حضور جمیعت و همراه با پخش زنده تلویزیونی و اینترنتی برگزار می شود.
این برنامه ها به تناسب شرایط کرونایی این روزهای کشور به صورت مجازی و رسانهای بدون حضور جمعیت برگزار و از صفحه روبیکا، آپارات و اینستاگرام مسجد مقدس جمکران به نشانی Jamkaran_ir پخش زنده میشود.
متن کامل خبر:
news.jamkaran.ir/?p=182893
مسجد مقدس جمکران:
Jamkaran_ir
روایت_انتظار
پیامبر اعظم صل الله علیه و آله:
خوشا آنکه قائم اهل بیت عجلالله تعالی فرجه را در مییابد و پیش از قیامش به او اقتدا میکند.
کمالالدین، ج۱، ص ۲۸۷
مسجد مقدس جمکران:
jamkaran_ir
مسأله_انتظار
مرکز فعالیت عثمان بن سعید در کجا و در کدام شهر بود؟ به چه دلیل عثمان بن سعید از سامرا به بغداد مهاجرت کرد؟ و آیا عثمان بن سعید امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) را دیده است؟
مرکز فعالیت عثمان بن سعید در بغداد بوده است. چون سامرا پایتخت سلسلۀ عباسی بود و عباسیان از اول هم مخالف ائمه(اطهار) بودند و علاوه بر ائمه(اطهار) کسانی هم که میخواستند با ائمه(اطهار) ارتباط داشته باشند را زیر نظر داشتند.
به همین خاطر فعالیت در سامرا خیلی سخت شده بود و به ناچار به بغداد رفت و کار خودشان را در آنجا انجام داد. پس از رحلت امام یازدهم، نخستین سفیر، دیگر دلیلی برای اقامت در سامرا نداشت.
در آن زمان سامرا پایتخت و مقرّ لشکریان سلسلۀ عباسی بود که از آغاز با ائمه مخالفت میکردند. شاید به همین دلیل باشد که عثمان بن سعید میخواست فعالیتهای سازمان را به دور از چشم مقامات دولتی در پایتخت رهبری کند.
بنابراین وی به بغداد مهاجرت کرد و در آنجا منطقۀ کرخ (محل سکونت شیعیان) را مرکز رهبری سازمان امامیه قرار داد.
جناب عثمان بن سعید رابط بین مردم و امام دوازدهم(علیهالسلام) بوده است. بنابراین حتماً امام را دیده است؛ حتی بعد از تولد امام دوازدهم علیهالسلام، پدر بزگوار ایشان یعنی امام حسن عسکری علیهالسلام در مجلسی به چهل نفر از شیعیان فرزند دلبندشان را نشان میدهد و عثمان بن سعید هم جزو آن چهل نفر بوده است.
علاوه بر این، در جواب پرسشگری که میپرسد آیا شما امام دوازدهم علیهالسلام را دیدهای یا نه؟ میگوید: «بلی امام دوازدهم علیهالسلام را دیدهام» و آن حضرت را توصیف میکند. بنابراین هیچ شک و شبههای نیست که وی امام دوازدهم علیهالسلام را دیده است.
تاریخ سیاسی غیبت امام دوازدهم علیهالسلام، ص ۱۴۹.
الغیبة، شیخ طوسی، ص ۶۱۹.
مسجد مقدس جمکران:
Jamkaran_ir
روایت_انتظار
حضرت مهدی عجلالله تعالی فرجه:
حق [در همه موارد و امور] با ما و در بین ما اهل بیت عصمت و طهارت است و هر فردی جز ما چنین سخنی بگوید، دروغگو و افترازننده است.
کمالالدین، ج ۲، ص ۵۱۰
مسجد مقدس جمکران:
Jamkaran_ir
أیْن الغریب؟
آقا جان تمام این سالها که درس خواندیم...
دبیر ریاضی به ما نگفت که حد غربت تو وقتی شیعیانت به گناه نزدیک می شوند بی نهایت است!
دبیر شیمی نگفت که اگر عشق و ایمان و معرفت با هم ترکیب شوند شرایط ظهور تو مهیا می شود...!
دبیر زیست نگفت که این صدای تپش قلب نیست... صدای بی قراری دل برای مهدیست..!
دبیر فیزیک نگفت که جاذبه ی زمین اشک های غریبانه ی توست... جاذبه ی زمین به همان سمتیست که تو هستی...
دبیر ادبیات از عشق مجنون به لیلی، از غیرت فرهاد نسبت به شیرین گفت اما از عشق شیعه به مهدی، از غیرتش به زهرا (س) نگفت..!
دبیر تاریخ نگفت که اماممان امسال سال چندم غربتش است؟! نگفت غربت اهل بیت علی(ع) از کی شروع شد و تا کی ادامه دارد..
دبیر دینی فقط گفت که انتظار فرج از بهترین اعمال است
اما نگفت که انتظار فرج یعنی گناه نکنیم و یعنی گناه نکردن از بهترین اعمال است!
دبیر عربی به ما یاد داد که مهدی اسم خاصی است که تنوین پذیر است! اما نگفت که مهدی خاص ترین اسم خاص است که تمام غربت و تنهایی را پذیرا شده است...
فدای غربتت یابن الحسن ما شیعیان فانتزی شما مرد آوردنتان نیستیم همه شده ایم قبرستان نشینان عادات سخیف ....
الهےبالحسین و بغربت الحسین عجل لولیک الفرج
ارسالی کار بر ی بانام سیدعلی